Jaki smar do łańcucha motocyklowego?

Dobrze nasmarowany łańcuch napędowy to podstawa pielęgnacji w motocyklu. Każdy miłośnik dwóch kółek powinien zdawać sobie sprawę, jak wielki wpływ ma dobór odpowiedniego produktu i umiejętne smarowanie na prawidłowe funkcjonowanie jego maszyny. Właściwa konserwacja niwelująca tarcie pomoże w utrzymaniu napędu w optymalnej kondycji, co wpływa na komfort prowadzenia motoru, a także na długowieczność jego komponentów. Dowiedz się co decyduje o skuteczności środka smarnego, i jaki najlepiej wybrać do danego typu motocykla.

Jak smarować łańcuch motocyklowy?

Smarowanie brudnego łańcucha w motocyklu nie przyniesie pożądanych skutków. Dlatego naszą pracę musimy rozpocząć od dokładnego umycia go, pozbywając się wszelkich zabrudzeń w postaci błota czy cząsteczek piasku. Jest to bowiem element napędu, który jest szczególnie narażony na łapanie brudu i zanieczyszczeń, zwłaszcza podczas jazdy terenowej.

Należy również sprawdzić jego napięcie. Jeżeli jest zbyt mocno naciągnięty, dochodzi do szybkiego zużywania się łożyska wałka zdawczego, co prowadzi do zdecydowanego skrócenia żywotności łańcucha, a w skrajnych wypadkach może spowodować jego zerwanie, co może stanowić niebezpieczeństwo podczas jazdy. Niewskazane jest również, aby posiadał on zbyt dużo luzu. Dopiero po wykonaniu powyższych czynności możemy myśleć nad zastosowaniem odpowiedniego preparatu.

Aby dobrze zabezpieczyć motocykl przed jazdą w trudnych warunkach, wewnętrzną stronę łańcucha należy bardzo dokładnie i równomiernie posmarować odpowiednim preparatem na całej jego długości. Szczególną uwagę zwrócić musimy na powierzchnie stykające się z tylną zębatką. Po nałożeniu smaru przekręć kilkukrotnie tylnym kołem w celu odpowiedniego rozprowadzenia preparatu po obu zębatkach. Przed ponownym użyciem motocykla należy odczekać trochę czasu, aby smar miał szansę nabrać odpowiedniej konsystencji i solidnie się umocować.

Olej do smarowania łańcucha?

Wielu właścicieli motocykli w celu ochrony łańcucha stosuje również olej przekładniowy lub olej silnikowy. Pomimo wielu zwolenników takiego rozwiązania, olej nie jest najlepszym środkiem do smarowania łańcuchów motocyklowych. Wpływają na to jego właściwości – nie posiada on takiej przyczepności jak smar, przez co tylna felga, opona, a także wszystko wokół zostaje zabrudzone. Nie utrzymuje się również tak długo na jego powierzchni, przez co jest to rozwiązanie na krótszy czas, oferując przy tym mniejszą ochronę.

Jak wybrać odpowiedni smar do łańcucha motocyklowego?

Zdecydowanie polecamy stosować preparaty specjalnie do tego przeznaczone – na rynku mamy dostęp do coraz większej ilości produktów wykorzystujących najnowsze technologie, zwłaszcza niezwykle skuteczne smary w sprayu. Czym się wyróżniają? Pozwalają przede wszystkim na konserwację łańcucha w kontrolowany sposób. Preparaty w spreju podczas rozpylania bardzo skutecznie przenikają przez uszczelnienia, docierając bez problemu nawet w najciężej dostępne miejsca. Po kilku minutach rozpuszczalnik odparuje, a powierzchnia łańcucha pokryta zostanie niezwykle gęstym i lepkim smarem. Taki rodzaj aplikacji jest niezwykle precyzyjny i wygodny, dlatego pozwala na skuteczną ochronę całego układu przeniesienia napędu.

W ofercie sklepu internetowego VMPAuto znajdziesz najwyższej klasy smary do łańcuchów motocykli drogowych i sportowych, a także do tych przeznaczonych do jazdy off-road. Nasze produkty doskonale zabezpieczają łańcuch zarówno z uszczelnieniami O-Ring, jak i X-Ring. Są to preparaty, w których zastosowano najnowszą technologię, dzięki której zyskujesz odporność na tarcie i działanie wszystkich szkodliwych czynników. Posiadają doskonałe właściwości penetracyjne, są odporne na spłukiwanie i znakomicie chronią przed korozją. Posiadają specjalne ułatwienia podczas aplikacji – świecą w ultrafiolecie, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że każde z ogniw zostało odpowiednio zabezpieczone.

Suchy smar czy tradycyjny?

Smary suche wykorzystuje się przede wszystkim do motocykli offroadowych i turystycznych z uwagi na fakt, że przyciągają kurz, błoto i brud w niewielkich ilościach. Są przezroczyste, mniej lepkie i dobrze trzymają się łańcucha. Takie właściwości doceni każdy motocyklista wybierający się na przejazd po drogach szutrowych pełnych kurzu oraz zabłoconych leśnych ścieżkach.

Smar biały to środek, w którym olej bazowy został wzbogacony dodatkiem teflonu. Przeznaczony jest on do elementów mocno obciążonych oraz narażonych na intensywną eksploatację. Tworzą one warstwę poślizgową, dzięki której niwelują tarcie, chroniąc powierzchnię przed uszkodzeniami wynikającymi ze ścierania. Charakteryzują się one również bardzo wysoką odpornością na działanie warunków atmosferycznych. Dzięki wymienionym cechom są świetnym wyborem do motocykli wyposażonych w łańcuch.

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą sklepu VMPAuto, w której znajdziesz najlepsze smary do motocykli drogowych i enduro, które pozwolą Ci zachować Twoją maszynę w doskonałym stanie. Zapraszamy!